Содержание
Управління ланцюгом поставок (SCM) забезпечує переміщення продуктів і послуг усередині підприємства. Сировина для готової продукції є частиною цього. У цьому процесі ви створюєте конкурентоспроможну інфраструктуру, покращуєте логістику в усьому світі, координуєте попит і пропозицію та дивитеся, наскільки добре ваша компанія працює в усьому світі.
Управління ланцюгом поставок включає такі речі, як попит, товари та ресурси. Люди, які використовують програмне забезпечення видимості ланцюга постачання, синхронізацію процесів компанії на основі обмежень, можуть заробляти більше грошей. Керівництво надає високий пріоритет стратегіям скорочення витрат, щоб покращити продуктивність (потік товарів). Все зводиться до грошей.
Історія управління ланцюгами поставок
Історично технологія транспортування була примітивною, і вартість перевезення товарів впливала на виробництво та розподіл. Тому речі збиралися поблизу джерел сировини. Потім, здебільшого лінійним маршрутом, ці товари досягали кінцевого споживача.
Частину напою випивали на місці, але більшу частину відправляли в Європу та Атлантику в пляшках і бочках. Вважалося, що виробництво рому є найважливішою галуззю промисловості в колоніальній Америці, однак про його популярність зараз майже забули, за винятком піратських історій.
Виробничі мережі різко змінилися під час промислової революції кінця XVIII століття. Ця зміна була зосереджена на бавовні. До промислової революції Індія була світовим центром виробництва бавовни, експортуючи текстиль у всі куточки земної кулі. Імпорт бавовни був головним джерелом обурення британської вовняної промисловості.
Залізниці, трамваї, велосипеди та Суецький канал були винайдені в наступному столітті. У нас був Панамський канал, автомобілі і навіть ранні літаки Першої світової війни. У результаті витрати на доставку різко впали. Між 1840 і 1910 роками ставки морського фрахту впали на 70%.
На відміну від минулого, комунікації почали формувати розвиток без урахування транспорту. Олександр Грем Белл запатентував телефон у 1876 році, хоча телефони не були широко поширені в США до 1920-х років. Перший трансатлантичний дзвінок було здійснено в 1926 році, і минуло ще два десятиліття, перш ніж міжміський телефонний зв’язок набув широкого поширення.
Кораблі початку 1970-х років могли перевозити в чотири рази більше вантажу, ніж звичайні кораблі. Вони могли здійснювати шість кругових рейсів на рік між Європою та Азією, порівняно з трьома з половиною для попередніх кораблів.
Деякі західні країни будували порти в старому стилі протягом 1970-х років. У них були великі передконтейнерні парки та інша інфраструктура, і вони не могли нічого швидко контейнерізувати. Бюрократична непоступливість і політичний тиск портових профспілок також перешкоджали змінам.
Слідувала чиста модульність і аутсорсинг виробничого процесу. За іронією долі, однією з перших фірм, яка прийняла це, був Mattel, виробник іграшок зі Сполучених Штатів. Незважаючи на загальноамериканський імідж, Барбі виробляють у Китаї з 1959 року. Перші виробники Барбі були в Японії та Тайвані, а сьогодні ляльки виробляються в глобальній мережі.
До кінця 1980-х років уся земна куля наслідувала Японію. Хоча Східна Азія добре засвоїла систему мережевого виробництва. Причин було декілька. По-перше, більша частина інфраструктури району була новою. У багатьох ситуаціях інфраструктура була побудована для підтримки мереж постачання японських корпорацій. По-друге, допомогла географія, оскільки більшість великих комерційних центрів були з’єднані водою. Це було важливо, оскільки доставка дешевша, ніж залізницею чи автотранспортом.
Приблизно в 1993 році керівники American Express виявили, що операції з кредитними картками в Індії набагато дешевші, ніж деінде. Індію було обрано для проведення операцій в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, коли через рік банк вирішив об’єднати фінансові послуги на трьох сайтах по всьому світу. British Airways і GE Capital швидко мали значні аутсорсингові підрозділи в Індії. Народився глобальний аутсорсинг послуг.
Контейнерізація та вдосконалення фіксованої телефонії призвели до підходу до економічного виробництва. Незважаючи на децентралізоване виробництво, ми все ще маємо піраміду суворих промислових зв’язків (наприклад, японський кейрецу). З появою телекомунікацій тепер кожен міг зв’язатися з будь-ким, визначити потребу та домовитися про ціну. Ця стратегія мала багато тих самих переваг, що й ощадливе виробництво, але була значно легшою для налаштування. Ланцюг постачання перетворився на хмару, динамічну екосистему, де економічні суб’єкти можуть співпрацювати та конкурувати.
Ця нова виробнича мережа помітна у виробництві Apple iPhone та iPad. iPhone створено в Китаї компанією Foxconn з використанням компонентів, які постачаються по всьому світу. Під час виробництва продукт ніколи не потрапляє на фабрику Apple. Остаточний збірник, Foxconn, отримує лише 2,5% від ціни iPhone, тоді як Apple отримує 66%. Примітно, що Samsung є значним постачальником компонентів iPhone, водночас конкуруючи безпосередньо з Apple у секторах мобільних телефонів і планшетів.
Вплив глобалізації на ланцюг поставок
Південноафриканський експорт та імпорт готових товарів, компонентів і матеріалів стає все більш поширеним через широкий спектр кордонів і торгових шляхів. Їм також доводиться мати справу з більшою конкуренцією з боку підприємств з інших країн, які виходять на місцевий ринок. Обидві сторони мотивовані тиском маржі, падінням внутрішнього попиту та збільшенням конкурентів.
Для підприємств важливо мати можливість швидко змінювати свою діяльність і ланцюжки поставок, щоб вони могли випереджати своїх конкурентів.
Оскільки все більше людей мають доступ до Інтернету, а світ стає більш глобальним, формується більше ланцюжків поставок. Коли підприємства виходять на нові ринки та мають справу з постачальниками та клієнтами з інших країн, ланцюги поставок цих підприємств ускладнюються. Підприємства та їхні ланцюжки поставок у всьому світі зазнають впливу змін в очікуваннях клієнтів, регулятивних і екологічних правил, а також зменшення природних ресурсів.
У країнах, які все ще розвиваються, підприємства не будують власних мереж постачання. Натомість вони використовують ті, що вже існують. Це дозволяє їм почати продавати в інші країни за кілька місяців. Щоб не відставати від темпів глобалізації, потрібно витрачати багато грошей на транспортну інфраструктуру, як-от дороги, потяги, аеропорти та морські порти.
У цьому районі не так багато транспортних засобів, тому підприємства в цьому районі вживають заходів, щоб зменшити негативні наслідки. Стратегічне планування маршруту може допомогти вам вибрати найкращі види транспорту, використовувати економічні автомобілі, використовувати правильну технологію та покращити логістичні операції в цілому.
Консультації з ланцюгів поставок
Консультанти з управління ланцюгами поставок дуже тісно співпрацюють зі своїми клієнтами, щоб створити стратегію ланцюга поставок і операційну модель, яка їм підходить. Вони також спрощують спілкування між людьми в ланцюжку постачання, наприклад постачальниками та покупцями.
Діагностика проблеми та аналіз першопричини — це не єдине, чим займаються консультанти. Вони також розробляють бізнес-структури та процедури, оцінюють ефективність і розробляють ключові показники ефективності (KPI).
ЧИТАТИ БІЛЬШЕ: Чому ігрові автомати є найпривабливішими відеоіграми